söndag 16 maj 2010

Årets första övernattning







En övernattning på Ornö . Jag var själv i viken inatt och kallt var det men härligt ändå. Fin segling ut. Men trassel med motorn när jag skulle ut. Den är jävligt jobbig innan den
blivit varm och med motvind drev jag mot andra båtar. Ett smärre drama som löste sig med att
jag hissade förseglet snurrade några varv halkandes runt bland fendrar och tamp fick jag till slut igång den. Människor hade börjat samlas på bryggan och tittade på...


Tänkte inte ens på att jag kunde ha kastat ankar och i lugn och ro fått igång den.

Men som sagt segling till Ornö toppade 5 knop med sketna segel och fint väder.
Väl inne i min favoritvik hade jag vinden i arslet men visste att den skulle vrida sig
under natten så det blev en stampig inledning på kvällen.

Lite folköl och Tortolinis och P1 gjorde susen .

1 kommentarer:

Blogger Barrielito sa...

Underbart! Längtar till min första tur!

19 maj 2010 kl. 13:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida