onsdag 28 april 2010

Genom


Så var dom på plats . Fick hjälp av en båtgranne som hjälpte mig att hålla emot. Precis färdiga tills ljuset tog slut. Åkte hem nöjd, men det svåra återstår. Nu skruvade jag efter instruktioner bara fast dom för hand och låter det härda tills imorgon. Då ska Sikaflexet ha härdad och genomföringen skall sättas ordentligt med fast nyckel.

Då gäller det att inte rubba själva tätningen. Så två nervösa moment återstår : Att tighta själva genomföringen och sen på med kulventil. Då använder jag lin och pasta men har inte riktig koll på hur mycket lin jag skall ta.

För mycket gör ju att det blir ett alltför kraftigt drag med risk för att tätning spricker. Lagom är bäst men hur mycket är lagom? Vill ju att det ska vara tätt.

Ligger lite sömnlös för det där men nån gång måste vara den första.

Använde epoxispackel för att fixa det som pajjade när jag slipade bort dom gamla. Läste i efterhand att det är starkt allergiframkallande och inte alls nyttigt. I fortsättningen skall jag vara försiktig med skydd både för ansikte och kropp.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida